Dlaczego warto zatrudnić copywritera?

Dlaczego warto zatrudnić copywritera?

Dlaczego warto zatrudnić copywritera?
Dlaczego warto zatrudnić copywritera?

A czy na pewno warto? Czy jest to osoba, która rzeczywiście może przynieść korzyści Twojej firmie lub Twojemu biznesowi? Może zanim zaczniesz sam sobie uzasadniać, że warto, zastanowisz się, czy na pewno tak jest? I te słowa mówi copywriter? Tak, mało tego. Powiem Ci coś jeszcze. Copywritera nie warto zatrudniać. Warto natomiast zatrudnić dobrego copywritera.

Kim jest copywriter i jakie jest jego zadanie?

Jeszcze dziesięć lat temu samo słowo „copywriter” brzmiało obco i mało kto w ogóle kojarzył, że może to być zawód. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, choć dla dobrych i ambitnych copywriterów, chyba znacznie gorzej.

Dziś, tak wynika z moich obserwacji, jest to pierwszy zawód, który wpada do głowy, gdy ktoś chce „zarobić, ale się nie narobić”. Naturalnie z prawdziwym copywritingiem ma to mało wspólnego, ale popularność takiej postawy powoduje, że rzetelny i prawdziwy copywriting traci szacunek, a sami copywriterzy kojarzą się coraz gorzej.

To kim jest ten prawdziwy, ten najprawdziwszy z prawdziwych copywriterów?

To Twój najlepszy przyjaciel. W sensie biznesowym, oczywiście. To dzięki niemu właśnie Twoją stronę da się odnaleźć w sieci i to nie na „końcach internetu”. To dzięki niemu znajdziesz się w pierwszej dziesiątce, a kilka słów, które pojawia się w wynikach wyszukiwana sprawi, że każdy zainteresowany tematem, kliknie właśnie Twój link.

Zdobyłeś leada. Twój copywriter go zdobył.

Zainteresowany użytkownik zwiedza Twoją stronę. Zawiesza oko na jednym haśle, drugim, kolejnym. Przyciąga go ten nagłówek i tamten. Nieświadomie daje się wciągnąć w misternie zbudowany lejek sprzedażowy, w którym prowadzony jest od punktu do punktu, a kropki łączą się w magiczny sposób, tworząc w głowie Twojego potencjalnego klienta wizję zakupu.

Ty nic nie sprzedajesz! Twój copywriter też nic nie sprzedaje. To Twój klient zaczyna kupować.

Otwierają się jedne drzwi – to potrzeba klienta, którą właśnie sobie uświadomił.

Otwierają się kolejne – to brak, który Twój copywriter dobitnie uświadomił klientowi. Teraz trzeba już ten deficyt uzupełnić. Klient poczuje się lepiej.

Trzeba otworzyć kolejne drzwi. To obiekcje. Zawsze się jakieś pojawią, bo taka jest natura klienta. Dobry copywriter otworzy je, zanim klient chwyci za klamkę. Dzięki temu zdąży je rozwiać nim zakorzenią się w Twoim kliencie na dobre.

Dotarł. Dotarł do celu. Już wie, że chce skorzystać z Twojej oferty. To właśnie jest to, czego szuka. Nie ma obiekcji, nie ma wątpliwości, nie ma zastrzeżeń.

Copywriter zachęca go więc do akcji, sugeruje kolejne kroki, dyskretnie i nienachalnie popycha do dalszego działania.

Tak właśnie działa dobry copywriter i takiego warto zatrudnić. Mówi do Twoich klientów, ich językiem. Mówi o ich potrzebach, oczekiwaniach, obawach i rozwiązuje ich problemy. Jego zadaniem nie jest przechwalanie się w Twoim imieniu – to już nie działa. Mówi do ludzi o ludziach.

Jest dobrym duchem Twojego biznesu. Zaprasza do niego klienta, delikatnie go bierze za rękę i oprowadza po Twoim królestwie, informując, co Twój klient na tym zyska.

Co Ty zyskasz zatrudniając copywritera, ale tego dobrego?

Zyskujesz czas. To najcenniejsze, co możesz zyskać. Zyskujesz czas, w którym to klient poszukuje Ciebie, przechodzi przez proces sprzedażowy i podejmuje decyzję o dokonaniu zakupu. Nie musisz już go poszukiwać. Nie musisz promować swojej oferty w każdej wolnej minucie. Copywriter stworzył takie połączenie słów i zdań, że sprzedaż zaczyna się po prostu dziać.

Słupki konwersji rosną. Rosną słupki sprzedaży. Twój biznes nabiera tempa. Ty zyskujesz więcej wolnego czasu. Masz to, na co cały czas pracowałeś. Masz czas, masz wolność. Masz satysfakcję. Spełnia się Twój plan o niezależności i realizowaniu własnych pomysłów.

Twój copywriter to nie jest czarodziej. To też nie jest cudotwórca. To Twój przyjaciel, który poznając Twój biznes i poznając Twoich klientów, połączył kropki i stworzył z tego wzór na spełnienie Twoich marzeń.

 

Autorką wpisu jest:

Dorota Bajczyk,  copywriter, która działa pod własną marką Strefa Copywritera

A może jeszcze nie masz swojej strony www? Warto taką mieć! Chętnie ją dla Ciebie zrobię! A może marzysz o własnym sklepie internetowym? Zapraszam do kontaktu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top